Kā izvairīties no saaukstēšanās?

saaukstēšanāsLai gan saaukstēšanos izraisošās vīrusa infekcijas ir aktīvas visa gada garumā, vislielākā iespēja ar tām inficēties ir tieši vēsajā jeb ziemas periodā, kad cilvēka organisms ir pakļauts straujām temperatūras maiņām un tā imunitāte mēdz būt novājināta. Izvairīties no saaukstēšanās un pasargāt sevi no tās nepatīkamajiem simptomiem, iespējams, laicīgi veicot dažādus profilaktiskos pasākumus.

7 profilaktiskie pasākumi, kas ļaus izvairīties no saaukstēšanās

  • Pievērsiet pastiprinātu uzmanību imunitātes stiprināšanai. Lai vairotu organisma aizsargspējas, ikdienā jālieto sabalansēts uzturs, jānodarbojas ar fiziskām aktivitātēm, kā arī jāvelta pietiekoši daudz laika pastaigām svaigā gaisā un miegam. Ziemas periodā ikdienas maltītēs vajadzētu iekļaut pēc iespējas vairāk imunitātes stiprināšanai nozīmīgos C, A un E vitamīnu avotus.
  • Regulāri vēdiniet telpas. Telpu vēdināšana palīdzēs izvairīties no saaukstēšanos un citas slimības izraisošo vīrusu uzkrāšanās telpā, kā arī ļaus pievadīt organismam papildus skābekļa devu. Īpaši svarīgi šo procesu veikt gadījumā, ja kāds no telpā esošajiem cilvēkiem jau ir saslimis, tādejādi pasargājot no saslimšanas pārējos.
  • Atcerieties par pietiekoša šķidruma uzņemšanu. Dzeriet zāļu tējas, dabīgās sulas vai citus C vitamīnu un aktīvās vielas saturošus dzērienus. Uzņemtais šķidrums palīdzes no organisma izvadīt tajā esošas kaitīgās vielas un vīrusus, kā arī sniegs pozitīvu pienesumu kopējai veselībai.
  • Ja neesat alerģisks pret medu un to saturošiem produktiem, noteikti iekļaujiet to savā ikdienas uzturā, pievienojot to jau padzisušai tējai vai uzņemot citā sev tīkamā veidā. Medus sastāvā ir vairākas svarīgas bioloģiskās vielas, kas ļauj cīnīties ar baktērijām un saaukstēšanās izraisītājiem.
  • Izvairieties no lieliem cilvēku pūļiem un pārblīvētām telpām. Ja pastāv tāda iespēja, nebrauciet ar pārpildītu sabiedrisko transportu un ilgstoši neuzturaties plaši apmeklētās publiskās vietās, jo tajās vienuviet koncentrējas milzīgs skaits vīrusu un dažādu slimību izraisītāju un pastāv ļoti augsts risks ar tiem inficēties.
  • Regulāri mazgājiet rokas un mudiniet to darīt arī citus. Īpašu uzmanību roku higiēnai pievērsiet pēc tualetes apmeklējuma un atgriežoties mājās pēc ikdienas gaitām. Ja ikdienā strādājat ar lielu daudzumu cilvēku, ik pa laikam izmantojiet mitrās salvetes vai kādu roku dezinfekcijas šķidrumu. Ja neesat pārliecināts par to, ka rokas ir tīras, cenšaties izvairīties ar tām pieskarties sejai, jo šādā veidā pastāv risks pārnest infekcijas no rokām uz deguna vai acu gļotādu, no kuras tās visai veikli var nonākt cilvēka organismā.
  • Pievērsiet uzmanību tam, cik daudz laika veltāt miegam un ikdienas stresa mazināšanai. Noguris un stresa novājināts organisms ir daudz uzņēmīgāks pret visa veida slimībām. Ik dienu veltiet vismaz 8 stundas veselīgam un kvalitatīvam miegam, kas ļaus organismam atjaunoties un stiprinās tā aizsargspējas.