Kā parūpēties par savu veselību ziemas laikā

apothekaLai gan rūpēm par savu un savu tuvinieku veselību un labsajūtu būtu jābūt ikviena prioritātei visa gada garumā, tieši ziemas laikā fiziskajai un emocionālajai veselībai būtu jāpievērš pastiprināta uzmanība, jo vēso un mitro laika apstākļu dēļ, kļūst vienkāršāka saslimšana ar dažādu slimību izraisītājiem, taču nelielā dienas gaismas apjoma dēļ, rodas emocionālais nogurums.

Rūpējoties par savu veselību, ziemas laikā īpaši liela uzmanība būtu jāpievērš organisma aizsargspēju stiprināšanai. Imunitāti ziemā var stiprināt dažādi un katram ir iespēja izvēlēties sev tīkamāko un ērtāk veidu, taču visefektīvāko rezultātu sasniegsiet tad, ja veiksiet vairāku darbību kompleksu.

Lai nostiprinātu organisma imunitāti ziemā un pretotos temperatūru svārstību un dažādu vīrusu izraisītām saslimšanām,piedāvājam vērst uzmanību sekojošām darbībām:

  • Lietojiet sabalansētu uzturu. Ikdienas maltītēm būtu jāsatur organismam nepieciešamo vitamīnu un minerālvielu avoti, turklāt ziemas periodā vēlams palielināt C vitamīnu saturošu produktu apjomu. Jāņem vērā, ka pat vienas barības vielas trūkums organismā var radīt tā disbalansu un atsaukties uz organisma aizsargspējām.
  • Palieliniet fizisko aktivitāšu intensitāti. Ir pierādīts, ka fiziskās aktivitātes ne vien pozitīvi ietekmē cilvēka kopējo veselības stāvokli, bet arī stiprina imunitāti. Jāatceras, ka fiziskās aktivitātes nenozīmē vien došanos uz sporta zāli, pie tām var pieskaitīt arī aktīvāku pastaigu svaigā gaisā, rīta rosmi atrodoties mājas un pat vingrojumus, kas veikti sēžot dīvānā. Vislielāko pienesumu organisma imunitātes stiprināšanai sniegs aktivitātes, kas veiktas svaigā gaisa vai labi vēdinātas telpās, turklāt šo aktivitāšu laikā organisms tiks pilnvērtīgāk apgādāts ar tam nepieciešamo skābekli.
  • Uzturieties svaigā gaisā. Svaigais un vēsais ziemas gaiss palīdz stiprināt imunitāti, norūdīt ķermeni un apgādāt organismu ar skābekli. Ziemā īpaši svarīgi ir regulāri doties ārpus mājas un vēdināt telpas, tādejādi kliedējot cilvēka organismā un telpās esošo vīrusus izraisītāju koncentrāciju. Dodoties ārpus mājas, jāizvēlas piemērots apģērbs, jo pārsalšana var sniegt gluži pretēju efektu iecerētajam.
  • Norūdiet savu organismu. Rūdīšanās jau kopš senatnes pazīstama, kā efektīvs imunitātes un kopējā veselības stāvokļa uzlabošanas veids, turklāt to sākt nekad nav par vēlu. Norūdīties jāsāk pakāpeniski, ļaujot organismam pierast pie temperatūru svārstībām. Uzsākot rūdīšanos ziemā, varat izmēģināt gaisa peldes un aukstās dušas, tāpat imunitāti ziemas laikā palīdz stiprināt regulāra norīvēšanās ar raupju dvieli un kontrastdušas.
  • Pievērsiet uzmanību miegam. Pietiekoši ilgs un kvalitatīvs miegs ļauj nostiprināt organisma aizsargspējas jebkurā gada periodā, tāpēc tam būtu jāpievērš lielāka uzmanība nekā sākumā varētu šķist. Uzlabot miega kvalitāti palīdz kārtīga guļamtelpas izvēdināšana tieši pirms gulēt iešanas. Ir pierādīts, ka veselīgāk ir gulēt vēsākās telpās, apsedzoties ar siltu segu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *