Padomi, kas palīdzēs stiprināt bērna imunitāti rudenī

bērna imunitāteLapu dzeltēšana un gaisā jūtamais dzestrums, ir pirmie rudens vēstneši, kas liek atvadīties no kārtējās, nemanāmi paskrējušas vasaras un vairāk uzmanības veltīt savai un sava bērna veselībai, kas temperatūras svārstību, kā arī citu apstākļu dēļ, mēdz sašķobīties.

Lai stiprinātu bērna imunitāti pievērsiet uzmanību uzturam!

Rudens ir ražas laiks, kad nodažādu vietējo dārzeņu bagātības, gluži vai lūst veikalu plaukti, turklāt sezonālo un šī brīža vērtīgāko produktu cenas, ir zemākas, kā jebkad. Lietojiet uzturā dažāda veida dārzeņus un augļus, kas satur imunitātes radīšanai tik nepieciešamos vitamīnus un antioksidantus. Sabalansēts un daudzveidīgs uzturs, ļauj ķermenim saražot imunitātes nodrošināšanai nepieciešamās vielas, tāpēc būtu jāseko līdzi tam, lai ēdienreizēs pasniegtā maltīte būtu daudzveidīga un organismam nekas netrūktu.

Ja bērns labprāt ēd svaigus burkānus, kāpostus un citus dārzeņus, pēc iespējas vairāk pasniedziet tos svaigā veidā, taču, ja dārzeņi tiek ēsti nelabprāt,izmēģiniet kādu jaunu recepti, kurā izmantotie dārzeņi ir sasmalcināti, blenderētivai kombinēti kādā interesantā, Jūsu ģimenē vēl neredzētā variantā.

Nodrošinieties ar vitamīniem bagātām dabas veltes!

Latvijas dabā atrodamās ogas ir kā vitamīnu bombas, kas bērna imunitāti stiprinās gan svaigā, gan kaltētā veidā. Tieši rudenī Latvijas mežos un pļavās atrodamas nogatavojušas dzērvenes, mežrozīšu paaugļi un kadiķogas, kuras izkaltētas un pagatavotas, kā garda tēja, rūpēsies par veselību arī ziemā. Ja dabas velšu ievākšanai neatliek laika, vai to augšanas vietas atrodas par tālu, sezonas laikā tās nopērkamas arī dažādos tirdziņos, turklāt gan svaigā, gan kaltētā veidā.

Svaigs gaiss un fizikas aktivitātes dara brīnumus!

Fiziskas aktivitātes un uzturēšanās svaigā gaisā, ir kā neatņemama komponente rūpēs par bērna veselību. Pastaigas un dažādas aktivitātes svaigā gaisā, nostiprinās imunitāti, apgādās ķermeni ar tam tik nepieciešamo skābekli, kā arī ļaus bērnam izkustēties. Minimālais pastaigas ilgums ir viena stunda, taču neatkarīgi no bērna vecuma tam svaigā gaisā ik dienu būtu jāpavada vismaz 4 stundas.

Nevajadzētu baidīties no sliktiem laikapstākļiem, jo, kā vēsta sens, bet patiess teiciens, „Nav sliktu laikapstākļu, ir tikai nepiemērots apģērbs”.

Papildus pastaigām un aktivitātēm ārā, bērna imunitāti rudenī varat stiprināt ar ūdens procedūrām un peldēm baseinā. Ja bērns jau ir skolas vecumā, tad dažādas aktivitātes ūdeni ļaus noņemt skolas radīto stresu un papildus izkustēties, taču pirmskolas vecuma bērniem tā būs papildus aktivitāte, kas palīdzēs nostiprināt dažādas muskuļu grupas un vienkārši gūt kustību prieku.

Ja visu vasaru notikušas regulāras peldes atvērta tipa ūdenstilpnēs, tās var turpināt arī rudenī, tādā veidā norūdot organismu, taču rudens periodā tām jākļūst īsākām, nodrošinot iespēju pēc peldes kārtīgi sasildīties.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *