Eiropas nākotne ir velosipēdi, vai arī Latvijā sagaidāms tas pats?

velosipēdiArvien vairāk cilvēku izvēlas pārvietoties ar velosipēdiem. Piemēram, viena no divriteņu lielvalstīm noteikti ir Dānija, jo tajā ar velo pārvietojas ļoti liels skaits cilvēku. Protams, tas nav nekāds brīnums, jo ar velosipēdu ir iespējams pārvietoties gan ātrāk, gan arī izdevīgāk. Nav jāstāv nebeidzamos sastrēgumos, bet gan ir iespēja ātri nonākt savā galamērķī. Kā rāda statistika, Eiropas Savienībā velosipēdu pārdošanas apjomi ir lielāki par auto pārdošanas apjomiem – tāds fakts ir noticis pirmo reizi visas statistikas vēsturē.

Lielākajās Eiropas valstīs velosipēdi tiek pārdoti ļoti lielā skaitā. Piemēram, Vācijā velo iegādājušies gandrīz 3,97 miljoni viena gada laikā, savukārt briti iegādājušies 3,6 miljonus. Arī francūži neatpaliek, jo iegādājušies gada laikā 2, 835 miljonus velosipēdu. Arī mūsu kaimiņi lietuvieši pārsteidz – tur pārdoto velosipēdu skaits 9,6 reizes ir lielāks par pārdoto automašīnu skaitu. Kopumā Eiropas Savienībā gada laikā tika pārdoti 19,7 miljoni velosipēdu. Noteikti rodas jautājums – un kāda situācija ir Latvijā? Interesanti, ka Igaunija un Lietuva šajā jautājumā mūs tomēr apsteidz. Lietuvā ir iegādāti 115 tūkstoši velo, savukārt Igaunijā 65 tūkstoši, tikmēr Latvijā gada laikā tika pārdoti 35 tūkstoši velosipēdi.

Jaunu velo vari iegādāties šeit: http://220.lv/lv/sports-turisms-un-atputa/velosipedi-skritulslidas-skrituldeli/velosipedi

Kā norāda eksperti, automašīnu tirgus pēdējo gadu laikā uzrāda zemākos pārdošanas apjomus. Arvien vairāk cilvēku priekšroku dod velosipēdiem, jo tie atbilst gan viņu dzīvesveida, gan arī domāšanai. Tas, ka cilvēki iegādājas velosipēdu nevis automašīnu mūsdienās pat netiek skaidrots ar to, ka konkrētajam cilvēkam nav līdzekļu auto iegādei. Arī ļoti turīgi ļaudis izvēlas iegādāties velosipēdu automašīnas vietā. Šobrīd gan šī tendence sāk parādīties tikai Eiropā, un eksperti brīdina, ja gadījumā šāda tendence sāks izplatīties arī visā Amerikā, tad automašīnu industriju gada diezgan lielas problēmas, jo ar katru gadu pārdoto automašīnu skaits kļūs arvien mazāks.

Kā jau minējām, tas viss saistīts nevis ar finansiālo pusi, bet gan ar to, ka ir nomainījusies vesela paaudze, un šai paaudzei ir pavisam cita domāšana. Šī paaudze piekopj veselīgu dzīvesveidu, tāpēc urbanizētajā vidē domā par to, kā saglabāt veselīgu dzīvesveidu. Tie ir cilvēki, kurus uztrauc izmešu daudzums, ko gada laikā saražo automašīnas, tāpēc izvēlas pārvietoties ar velosipēdiem. Tāpat šie cilvēki bieži vien ir tā saucamie “hipsteri”, kuri riteņbraukšanu pārvērtuši par sava veida modes lietu, tādā veidā pievēršot velobraukšanai arvien vairāk cilvēku visā pasaulē. Tādās valstīs kā Dānija, cilvēki tiek pieradināti pie riteņbraukšanas jau no bērnības. Bērni ar riteni dodas uz skolu, pēcāk uz augstskolu, un vēl vēlāk jau arī uz darbu. Tas ir ātrākais pārvietošanās veids, ja nav nepieciešams doties tālu, jo ar velosipēdu nav jāstāv milzīgos sastrēgumos, lai tiktu uz darbu, norunāto tikšanos un citām svarīgām lietām.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *